Legal Advisor - Fiscaliteit

Legal Advisor - Fiscaliteit
Région: Bruxelles
Expérience nécessaire: 3 ans
Secteur d'activité: Notariat, Cabinet de conseil
Réf: LexGO1601
Contrat: Durée indéterminée (Temps plein)

Description de la société

Fednot est l’association professionnelle du notariat. Grâce à l’investissement quotidien de près de 200 collaborateurs, elle permet aux notaires d’offrir des services de qualité aux citoyens dans les moments essentiels de leur vie. Fednot joue un rôle de pionnier avec une large gamme innovante de services et de solutions sur mesure. Les études notariales peuvent faire appel à nous pour des conseils juridiques, du soutien en matière de logiciels, des conseils pour la gestion de leur étude ainsi que des solutions RH.

Nos bureaux sont situés en plein cœur de Bruxelles, à proximité immédiate de la gare Centrale. Nous offrons un environnement de travail agréable et stimulant où les initiatives ont largement leur place.


Eén van de essentiële departementen binnen Fednot is het Consultatiecentrum (CC). Het team bestaat uit ongeveer 35 gespecialiseerde juristen binnen de rechtsdomeinen die het notariaat aanbelangen zoals familierecht, verbintenissenrecht, goederenrecht, vennootschapsrecht, administratief recht, fiscaal recht…

Notarissen komen vaak met complexe, onverwachte vragen die een diepgaande juridische analyse vereisen. Dit maakt het werk bij ons zowel intellectueel uitdagend als boeiend. Om accurate en praktijkgerichte oplossingen te bieden, werken onze juristen soms samen met diverse federale en gewestelijke instanties.  

Door deze samenwerking en expertise garandeert het CC juridisch advies van de hoogste kwaliteit, volledig afgestemd op de behoeften van de notariskantoren en hun cliënten.


We zijn nu op zoek naar een Legal Advisor - Fiscaliteit (m/v/x) - Brussel & Telewerken/Hybrid

De rol

Binnen het team van fiscale juristen zijn we op zoek naar een nieuwe Legal Advisor Fiscaliteit. In deze uitdagende functie:

  • Adviseer je notarissen en hun medewerkers (schriftelijk of telefonisch) over complexe fiscale vraagstukken in concrete dossiers, die voornamelijk toegespitst zijn op volgende materies: registratie- en successierechten, btw en directe belastingen.
  • Bied je oplossingen aan die juridisch correct, praktisch en concreet toepasbaar zijn.
  • Draag je bij aan publicaties door jouw expertise te vertalen naar artikels en bijdragen voor juridische tijdschriften en interne documentatie.
  • Werk je samen met overheden zoals FOD Financiën en Vlabel en vertegenwoordig je Fednot met jouw uitgebreide kennis van fiscale wetgeving.

Waarom kiezen voor deze functie?

  • Intellectuele uitdaging: Geen enkel dossier is hetzelfde; je wordt geconfronteerd met uiteenlopende vragen die jouw probleemoplossend vermogen en creativiteit stimuleren.
  • Kwaliteit en precisie: Je levert hoogwaardige adviezen en argumentaties die een directe impact hebben op de notariële praktijk.
  • Verantwoordelijkheid en samenwerking: Je neemt de leiding in jouw dossiers, terwijl je werkt in een gespecialiseerd team waar kennisdeling en samenwerking centraal staan.
  • Balans tussen werk en leven: Flexibele werkuren, thuiswerkmogelijkheden en een ondersteunende werkomgeving helpen je een gezond evenwicht te bewaren.

Wat verwachten we van jou?

  • Een Master in de Rechten, aangevuld met een Master in het Fiscaal Recht.
  • Minimaal 3 jaar ervaring in fiscale dienstverlening.
  • Een uitstekende kennis van het Nederlands, zowel mondeling als schriftelijk.
  • Je bent communicatief, teamgericht en werkt nauwgezet.

Wat bieden wij?

  • Een competitief salaris met extra voordelen. 
  • Een hybride werkmodel met flexibele uren die een goede work- life balance garandeert.  
  • Een veelzijdige en stimulerende functie waarin je jouw expertise verder kan ontwikkelen.

Klaar om een verschil te maken? Word Legal Advisor Fiscaliteit bij Fednot en werk mee aan boeiende, intellectueel uitdagende dossiers in samenwerking met notarissen en diverse overheidsinstanties. Solliciteer vandaag nog en ontdek de impact van jouw werk binnen ons team!


Indien u solliciteert bij ons zal uw CV en motivatiebrief, die onder andere identificatiegegevens, gegevens betreffende het beroep en academisch curriculum bevatten, in onze databank 3 jaar bijgehouden worden om redenen van gerechtvaardigd belang (Bv: contacteren voor een nieuwe job). Deze gegevens zullen niet uitgewisseld worden met derden, tenzij omwille van een wettelijke verplichting. U kan steeds alle rechten uitoefenen opgenomen in de GDPR met name, recht op inzage en informatie, recht op gegevenswissing, recht op beperking van de verwerking, recht op rectificatie, recht op bezwaar en recht om klacht neer te leggen bij de toezichthoudende overheid, door info@privanot.be te contacteren. Wij zien erop toe dat al uw persoonsgegevens behandeld worden volgens de geldende Privacywetgeving.

Google Maps
Google Maps